05.06.2020

KOROONAKRIISIS SÜNDIS PUHJA SELTSIMAJA UUS LOGO JA VISUAAL

 

Logo ja visuaali väljatöötamisel lähtusime sellest, et Puhja Seltsimaja on pika ajalooga (aastast 1906) rahvakultuuriasutus. Miks just need kolm põhivärvi? Kuna meil on tänagi palju rahvakultuurikollektiive, kes kannavad erinevaid Puhja kihelkonna rahvarõivaid, võtsime aluseks kolm neis kõige enam leiduvat tooni.

Musta tooni on meie kihelkonna meeste ja naiste pikk-kuub, mida rahvas sageli ekslikult teab vaid mulgi kuuena, kuid mis on paljude Eesti kihelkondade soe pealisriie. Samuti kannavad musta värvi liistikut (ehk vesti) või kampsunit (ehk jakki) meie naised triibuseelikute juures ja mehed musta kaabut.

Valged on rahvarõivaste pluusid, tanud ja põlled. Puhja kihelkonna rõivastel on tikand pluusidel samuti valge ja väga tagasihoidlik.

Punane on põhivärv seelikutel, mida kannab meie laulukoor, mis on Puhja üks vanimaid (aastast 1879) kollektiive.

Kaheksakanna valik on samuti seotud sellega, et oleme rahvakultuuriasutus. On teada kaheksakanna kaitsevägi (eriti naistele) ja eks seda vaja nii rahvakultuuriga tegelejad, kui meie väikese rahva kultuur laiemalt. Soovisime, et logo oleks võimalikult lihtne, nagu on meie kihelkonna rahvarõivad, selle tikandid ja kindamustrid. Kaheksakanda leidub meie erinevatel kinda- ja vöökirjadel. Samas on meie kaheksakand pigem tähekujuline tärn ERM-is leiduvast Puhja kihelkonna kindamustrist. On armas mõelda, et Puhja Seltsimaja on üks väike tegija miljonitest maailma kultuuriasutustest või pisike täheke Põhjala taevalaotuses. Kaheksakand koos tekstiga “Kasutada koos heade sõpradega” oli ka meie eelmisel logol ja eks sõpradega koos siin majas lauldakse, tantsitakse, mängitakse pilli, tehakse käsitööd ja näitemänge ning käiakse koos pidudel.

Logo ja visuaali autor on Sander Lillo – suur tänu!